[Part_Header]

سونوگرافی مداخله ای

آشنایی با سونوگرافی مداخله ای

بخش سونوگرافی مداخله ای واقع در طبقه اول بیمارستان پارت C می باشد در این مرکز از دستگاه های فوق پیشرفته فیلپس جهت اقدامات تشخیصی و با کادر مجرب پزشک و پرستار استفاده می گردد.

رادیولوژی مداخله ای که به اختصار IR  نامیده می شود یکی از شاخه های تخصصی رادیولوژی است که با کمک دستگاه های سی تی اسکن ، سونوگرافی، ام آر آی، فلوروسکوپی و تکنیک های خاص و مهارت خاص پزشک تشخیص و درمان بیمار صورت می گیرد.

بسیاری از بیماری هایی که در گذشته نیاز به جراحی وسیع داشتند، اکنون به کمک این تکنیک به راحتی و بدون جراحی درمان می شود تقریبا تمامی اقدامات اینترونشنال با ایجاد یک شکاف کوچک بر روی پوست قابل انجام می باشد و در نتیجه عوارض بسیار کمتری دربردارد از مزایای اینترونشنال کاهش خونریزی در حین عمل، کاهش میزان عفونت، کاهش زمان بستری، کاهش ریسک عمل، کاهش درد و بهبود بیمار در مدت زمان کوتاه و در اغلب موارد بدون بیهوشی می باشد.

رادیولوژی مداخله ای پیوسته در حال پیشرفت است و در طی سال های اخیر متخصصین این رشته با ابداعات و اختراعات وسایل مورد نیاز خدمات بسیار ارزنده ای را به جامعه پزشکی ارایه کردند.

تحت گاید سونو که در آن انواع بیوپسی از جمله کبد، کلیه و پروستات و درناژ، نفروستومی ،بلوک عصبی ... و نیز اقدامات مداخله ای عروقی شامل آنژیو گرافی و قرار دادن پورت بیوپسی کبد از راه ورید ژوگولارو آمبولیزاسیون تومور ها،همچنین نمونه برداری از تیروئید و بافت پستان و تخلیه انواع کیست در این قسمت  توسط پزشکان متخصص و مجرب انجام می گیرد.

جهت انجام آزمون های تشخیصی درمانی سونوگرافی مداخله ای، ابتدا پزشک متخصص معالج باید نوع درخواست را در نسخه وارد نماید.

جهت دریافت نوبت به منشی بخش سونوگرافی مراجعه نموده پس از وقت دهی آمادگی های لازم را دریافت کرده و در موعد مقرر به بخش مراجعه نموده.

سونوگرافی مداخله ای برای بیماران بستری حد اکثر تا 24 ساعت پس از درخواست و برای مراجعین خارج از مرکز حداکثر تا یک هفته صورت گیرد.

نوبت دهی: 
با توجه به تخصصی بودن پروسیجرهای مداخله ای، مراجعه حضوری بیمار، همراه با کد ملی و کد رهگیری صادر شده از سوی پزشک، و مدارک قبلی، جهت دریافت نوبت، الزامی می باشد.
شماره تماس:   81265620 - 81265616

جواب دهی:
جواب، به صورت حضوری و در لحظه به بیمار داده می شود.(در صورت داشتن نمونه برداری،پیامک جواب، از بخش پاتولوژی ارسال می شود)
ساعت کاری: 
سونوگرافی مداخله ای بیماران، طبق تاریخ و ساعت برگه وقت دهی انجام می شود.

*تعرفه خدمات *

جهت نمایش تعرفه خدمات به لینک روبرو مراجعه نمائید. تعرفه خدمات پاراکلینیک

کلمات کليدي
بیمارستان, بیمارستان بقیه الله, معرفی بخش ها, سونوگرافی بقیه الله
 
امتیاز دهی
 
 

1397/5/3 چهارشنبه
میدان ونک خیابان ملاصدرا بعد از شیخ بهایی بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) ۸۱۲۶۱-۸۸۰۵۰۴۳۵-۸۸۰۵۰۴۳۶

EN

ساختار

لینک های مرتبط

خدمات فناوری

تماس با ما